|
Dili
|
Türkçe
|
|
Süresi (Yıl)
|
5
|
|
Azami Süresi (Yıl)
|
8
|
|
Kontenjanı
|
51
|
|
Staj Durumu
|
Var
|
|
Mezuniyet Unvanı
|
ECZACI
|
|
ÖSYM Tipi
|
SAY
|
Program İçeriği
|
Fırat Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, 08.03.2022 tarih 31772 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 07 Mart 2022 tarih 5259 karar sayılı Cumhurbaşkanlığı kararı ile kurulmuştur. Öğretim dili Türkçe’dir. Yıllık kontenjan toplam 51 öğrencidir. Eğitim programlanmasında Eczacılık Programlarında Eğitim ve Öğretime Başlanması ve Sürdürülmesi için Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP) doğrultusunda belirlenen Asgari Koşullar ve Genel İlkeleri takip edilmektedir.
Fırat Üniversitesi Eczacılık Fakültesi; alanında uzman, ilaç araştırma, geliştirme ve hastaya ulaştırma süreçlerinin her aşamasında görev ve sorumluluklar üstlenebilen, evrensel ölçütlerde bilime katkıda bulunan, hayat boyu öğrenmeyi amaç edinen, doğru karar veren, etkin iletişim kuran, öğretici, araştırmacı ve girişimci, toplum sağlığına katkıda bulunan, uluslararası düzeyde kabul gören, eczacılığın her alanında aranan, nitelikli eczacılar yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Doğal ve sentetik kaynaklı ilaçların keşif, üretim, kontrol, pazarlama süreçleri temel alındığı, hasta odaklı farmasötik bakım doğrultusunda, multidisipliner bir eğitim programı planlanmıştır. Uygulamaya yönelik becerileri kazandırmak amaçlanmış ve öğrenciler için eczane, hastane ve ilaç firmalarında meslekleri ile ilgili staj planlanmıştır. Ders programı, eczacılık mesleğinin güncel rolleri yanında, eczacılık temel işlevlerini de kapsayacak şekilde; zorunlu ve seçmeli teorik dersler, laboratuvar ve staj uygulamaları şeklinde düzenlenmiştir. 1 Profesör, 8 Doktor Öğretim Üyesi ve7 Araştırma Görevlisi ile genç, dinamik ve güçlü bir akademik kadro ile eğitim-öğretim yürütülmekte, ulusal ve uluslararası düzeyde araştırma faaliyetleri yapılmaktadır.
Misyon
Eğitim ve araştırma alanında nitelikli, bilimsel ve etik değerleri önceleyen, kişisel ve mesleki alanda kendini sürekli geliştiren/yenileyen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, ilaç araştırma, geliştirme ve hastaya ulaştırma süreçlerinin her aşamasında etkin görev ve sorumluluklar üstlenebilen bireyler yetiştirmeyi, ulusal ve uluslararası düzeyde bilim ve teknoloji üreterek ülkemizin gelişimine katkıda bulunmayı görev olarak üslenmiştir.
Vizyon
Eğitim, araştırma, teknoloji ve topluma hizmet alanlarında değişim ve gelişime öncülük eden, ülkemizin ve dünyanın mesleki eğitim deneyimleri ışığında çağın birikimlerini ve güçlü paydaşların beklenti ve deneyimlerini de kullanarak eğitim yürüten, güncel yenilikçi bilgi ve birikimlerini toplum yararına kullanan, bilimsel çalışmalarda bilgi ve teknoloji üretiminde saygın bir fakülte olmaktır.
|
Bölüm Başkanı
|
Dr. Öğr. Üyesi Özge SOYLU ETER
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
|
Dr. Öğr. Üyesi Harun USLU
|
Sekreter
|
Fakülte Sekreteri Abdulkadir DEMİRELLİ
|
Tarihçe
|
Ülkemizde eczacılık eğitimi 14 Mayıs 1839 tarihinde Sultan II. Mahmut tarafından Galatasaray’da tesis edilen Mekteb-i Tıbbiye-i Adliye-i Şahane (Askeri Tıp Mektebi) bünyesinde açılan “Eczacı Sınıfı” ile başlamış ve 15 Ocak 1962 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın onayı ile ilk eczacılık fakültesi kurulmuştur. Fırat Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, 08.03.2022 tarih 31772 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan 07 Mart 2022 tarih 5259 karar sayılı Cumhurbaşkanlığı kararı ile kurulmuş, 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılında faaliyete geçmiştir.
|
Kazanılan Derece
|
Eczacılık Fakültesi müfredatını başarı ile tamamlayıp, program yeterliliklerini sağlayan öğrenciler, “ECZACI” ünvanını almaya hak kazanır ve eczacılık alanında "lisans ve yüksek lisans derecesi" ile mezun olurlar.
|
Kabul Koşulları
|
Eczacılık programına; ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav ile programın yerleştirme puan türünde (SAY) başarı sırası 100 bininci sırada olan adayın yerleştirme puanının altında yerleştirme puanına sahip adaylar yerleştirilmeyecektir. 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ve bu Kanuna ilişkin yönetmelik hükümleri uyarınca iki gözü görmeyen ve mesleğini icra edebilmesi için mesleğini yapmasına mani iyileşemez bir hastalığı bulunanlar eczacılık mesleğini yapamaz. Programı başarı ile tamamlamak için elleri ve parmakları ustalıkla kullanabilmek önemlidir.
|
Üst Kademeye Geçiş
|
Eczacılık Fakültesi mezunları kabul şartlarına bağlı olarak lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarına devam edebilirler. Eczacılıkta Uzmanlık Sınavı (EUS) ile uzmanlık alanlarında eğitimlerine devam edebilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
|
Öğrencilerin mezun olabilmek için 227 Ulusal Kredi ve 300 AKTS’nin tümünü başarı ile tamamlaması gerekmektedir. 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamanın sağlanması mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Teorik derslerde en az %70, laboratuvar derslerinde en az %80 devamlılık şartı aranmaktadır. Ayrıca öğrencilerin mezun olabilmeleri için toplam 120 gün zorunlu stajları ile 9. ve 10. yarıyıllarda hazırlayacakları mezuniyet projelerini başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir.
|
Mezun İstihdam Olanakları
|
Eczacılık Fakültesi mezunları; serbest eczaneler, kamu ve özel hastane eczaneleri, ilaç endüstrisi, kozmetik sanayi, ecza depoları, Sağlık Bakanlığı’na bağlı il sağlık müdürlükleri, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) gibi kamu kurumları, Türk Eczacıları Birliği (TEB) ve eczacı odaları, adli tıp ve analiz laboratuvarları, ilaç ve zehir araştırma merkezleri, araştırma-geliştirme (AR-GE) merkezleri, klinik araştırma laboratuvarları, üniversiteler, uzmanlık programları ile hastanelerde klinik eczacılık ve fitofarmasi alanları olmak üzere pek çok farklı alanda çalışma olanağına sahiptir.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Bir dersin başarı notu; yarıyıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl sonu sınavı notları ile bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak belirlenir. Başarı notu Katsayı Açıklama AA 4.00 Başarılı BA 3.50 Başarılı BB 3.00 Başarılı CB 2.50 Başarılı CC 2.00 Başarılı DC 1.50 Koşullu başarılı DD 1.00 Koşullu başarılı FF 0.00 Başarısız
B= Kredisiz dersler için başarılı. K= Kredisiz dersler için kalır. D= Devamsız. G= Girmedi. M= Muaf.
Başarı notu olarak kullanılan harf notları aşağıdaki gibi tanımlanır: Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini almış olan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten DC veya DD notlarından birini almış olan öğrenci o dersi koşullu başarmış sayılır. DD ve DC harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için GNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Bir dersten FF notu alan öğrenci o dersi başaramamış sayılır. Muaf sayma (M); bir yükseköğretim kurumundan yatay geçişle kabul edilen veya ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek yeniden kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ilgili programa intibaklarında, en son izledikleri yükseköğretim programında almış oldukları ve ilgili birim yönetim kurulu kararı ile başarılı sayıldıkları dersler için kullanılır. Başarı notu belirtilmeyip M ve B olarak gösterilen dersler, GNO’nun hesabında değerlendirmeye katılmaz. D notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir ve genel not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. D notu ile değerlendirilen dersler verildiği ilk yarıyıl tekrar alınır. Kredisiz bir dersten K notu alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve aynı dersi verildiği ilk yarıyılda tekrarlar.
|
https://obs.firat.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=91012&lang=tr
|